Selasa, 25 Mac 2014

kisah susu ibu dari awal pantang hingga akhir nyer...

nie susu aku yang baru perah menggunakan pump pureen...kelakar kan pakai pump nie...time kacih pada en husband belikan pump nie tuk bini nyer yang ngah pantang....
 
yang nie plak susu aku selepas beberapa minggu time pantang....susu nie aku pump pakai tangan...sebab pakai pump pureen tu mcm susah jerp...lagi senang pump pakai tangan...tak de la berbuih2 mcm susu sebelum nie...
yang nie plak susu yang aku pump pakai MEDELA FREE STAIL...almaklumla baru beli....time nie dah 1 bulan pantang...so dah yakin ada susu badan...terus kepada matlamat membeli pump medela fs....mmg dah survey selama aku mengandung....akhir nyer dpt jugak membeli...


susu yang dah siap dibahagikan tuk anto ke pengasuh...tiap botol 2oz....senang kat org yang nyusukan baby nanti...tak payah nak asing2kan lagi kan...terus jerp panas sebotol-sebotol....













nie adalah cooler bag bersama susu n ais pac....bersiap tuk anto ke pengasuh...

nie adalah hasil susu aku mengepump kat ofis...bykkan...teruja aku tgk....
jadual mengepump aku kat ofis...
7.30 pagi
12.00 tghari
4.30ptg
nie la hasil nyer

nie susu yang aku simpan time pantang....rugi jerp guna storage bag letak 2oz jerp...nampak tak kurus susu aku...huhuhu
nie same jerp mcm atas...tapi oz die dah lebih...dalam 8oz hehehe...pakai storage bag yang murah..
nie adalah susu yang aku letak dalam peti ais yang dah siap no 1-8...sebelum letak dalam cooler bag



nie lagi skali susu hasil pump kat ofis...aku kat umah malas pump...so kat ofis jerla aku pump...kat umah kan ada anak terus jer susu kan...



nie sume gambo2 susu aku susun dalam peti ais....siap bungkus2 ikut tarikh or bulan...hehehe
so senang la nak pilih nanti bila tiba masa nak guna....




Tiada ulasan:

Catat Ulasan